19 Eylül 2010 Pazar

PANKEK






















En sonunda bu sabah kahvaltıya yaptım pankeki uzun zamandır denemk isdeğim ama hep bir bahaneyle ertelediğim bir tarifi nihayet yaptım çokta güzel olduu tarifin ölçüleri heryerde farklı ayrıca tarif bile farklıydı bende kendimce bir karışım yaptım ve sonuç çok başarılı sizde benim gib daha fazla ertelemeden lütfen deneyin benim tarifime geçelimm
Bu tarifi  http://fatosla-lezzetli-tarifler.blogspot.com/2010/09/hobidunyam-woman-forum-tarafndan.html etkinliğine yolluyorum arkadaşıma kolaylıklar diliyorum


MALZEMELER:
200 gr (1,5 cup)   un
•1 tatlı kaşığı (tsp) kabartma tozu
•1/4 tatlı kaşığı (tsp) karbonat
•2 yemek kaşığı (tbs) toz şeker
•1/4 tatlı kaşığı (tsp) tuz
•250 ml  süt
•3 adet yumurta
•1 yemek kaşığı (tbs) zeytinyağı
•Tavayı yağlamak için tereyağı veya margarin
YAPILIŞI:
Yumurta ve şeker çırpılır, üzerine süt eklenir şeker eridikten sonra un ,kabartma tozu, karbonat,tuz ve zeytinyağıeklenerek pürürsüz kek hamurundan biracık daha yoğun (katı)bir hamur elde edilir.geniş bir teflon tavayı ocağa koyduktan sonra hamurları dökeceğimiz yerleri margarin veya tereyağla yağlayın bunu sadece bir kez yapacaksınız sonraki pankeklerinizi yağlamadan tavaya dökeceksiniz.tava kızdıktan sonra tavaya yarımşar kepçe kadar hamurdan küçük yuvarklar dökün ve her iki yüzünüde kızartıp tavdan alın .alt yüzü pişince üstteki hamur göz göz oluyor böyle olunca altını kontrol edip spatulayla pankeki çeviriniz
Pişen keklerinizi üst üste yığın gibi koyun ki sofraya gelene kadar soğumasın sofrada ise artık nesıl yiyeceğiniz size kalmış ister bak dökün üzer,ne isterseniz çokokrem sürün isterseniz peynirle yiyin yada reçel sürün seçenek çookkkk
afiyet olsun dostlarr...........

1 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

canım merhaba nasılsın?
senin cbox isteğin aklımda gördüm mesajını ama okullar açılınca gelip yapamadım...
senin blogcudaki cboxunun kayıtı olduğu msn adresinden başka bir adres olsun,çünkü tek adrese tek cbox oluyor öyle biliyorum,bana adres bırakırsan,yaparım cboxunu canım,yardımcı olurum seve seve.
sevgiler selamlar bekliyorum.