25 Eylül 2010 Cumartesi

KIŞ HAZIRLIKLARI(DONDURUCUYA TAZE FASULYE KOYMAK)

















Biliyorsunuz bu sene tüm meyve  ve sebzeler çok pahalı köyde annemin taze fasulyeleride bu sene çok yapmadı çabukcak kurudular yemeye bile yetmedi bu yüzden bu sene  galiba derindondurucuya taze fasulye koyamıyacağım derken cezaevinin satış noktasında pazarda 5 tl'ye satılan taze fasulyenin 3 tl'ye satıldığını keşfettim oradan hemen 2 kilo taze fasulye aldım ve derin dondurucuya koydum.Nasıl hazırladığıma gelince işte anlatıyorum..

Dün taze fasulyeleri önce iyice yıkadım sonra temizleyip elimle kırdım ve kabuğunu soyup rondoda çektiğim domatesle beraber yağ ve tuz eklemeden rengi dönene kadar kavurdum ve iyice soğuduktan sonra poşetlere koyup dondurucuya koydum.
PÜF NOKTALARI:
  • Yıkama işini mutlaka temizlemeden önce yapın ki doğranan fasulye suya girince epeyce vitamin kaybı oluyor
  • Doğrama işinide mutlaka elle kırarak yapın çünkü metal değince birçok vitamin kaybı oluyor.
  • Pişirirken tuz koymuyoruz çünkü tuz dondurucuda asitlenme yapıyor.




Hiç yorum yok: