16 Ocak 2011 Pazar

FIRINDA MAKARNA


Dün yemeğim azdı yemeği biraz desteklemek için fırında makarna yaptım ama yemek gene kaldı makarnayı bitirdiler:))))hımmm anne çok güzel olmuş daha varmı nidaları içinde güzel bir akaşam yemeği yedik bilinmedik bir tarif değil ama ben genede tarifini vereyim aslında eskiden beşamel sosla yapardım ama bu daha hafif oluyor bence hadi tarife bakalım;
Malzemeler:
  • Yarım paket fırın makarna(ortası delik olan çubuk makarnalardan)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • Yarım su bardağından az sıvı yağ
  • 50 gr kadar tereyağı veya margarin
  • yarım demet kadar kıyılmış maydanoz
  • bir su bardağı rendelenmiş beyaz peynir(ben lor peyniri kullandım)
  • üzerini örtecek kadar kaşar peyniri
Miktarlar yarım paket makarna için.
Yapılışı:
Yarım paket makarnayı haşlıyoruz.Haşlanmış makarnaları borcama yayıyoruz.Üzeri çin  yumurta,süt ve sıvı yağ karışımını çırpıp  içine kıyılmış maydanoz ve beyaz peyniri ilave ediyoruz.Makarnanın heryerine bu karışımı yediriyoruz ve üzerine tuzunu atıyoruz.Küp küp doğranmış tereyağlarını aralıklı olarak üzerine yayıyoruz.En üste de kaşar peyniri rendesini üzerini kapatacak şekilde serpiştiriyoruz.Fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz afiyet olsun...

Hiç yorum yok: