15 Ocak 2011 Cumartesi

HAŞHAŞLI ,MERCİMEKLİ BÜKME







sürtülmüş haşhaş

Kayınvalidemin Afyonda yaşarken öğrendiği benimde evlendikten sonra kayınvalidemden öğrendiğim muhteşem bir lezzet haşhaşlı bükme birde mercimekli hımmm......harika bir tat yemeyen bilmez


MALZEMELER:
 2 su bardağı su,(ben birazını süt kattım)
 1 tatlı kaşığı tuz,
aldığı kadar un
üzerine sürmek için:
1 yumurta
3-4 yemek kaşığı yoğurt
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

Un ,tuz ve su-süt karışımı ile mantı hamuru gibi bir hamur yoğurulur. Hamur 4 bezeye ayrılır ve yarım saat dinlendirilir. Beze börek yufkasına yakın  ince açılır. Yağla iyice akıcı kıvama getirilen haşhaş yufkanın her tarafına sürülüp  rulo şeklinde katlanır ve tepsinin üzerinde dinlenmeye bırakılır.Sonra ikinci yufka açılır, haşhaşı sürülür, rulo haline getirilir diğer yufkanın yanına konulur. Geriye kalan diğer iki yufkada da bu işlem tekrarlanır. Böylece dört tane rulo elde edilir. Bunlar küçük bezeler kesilir ,merdaneyle açılıp içine hazırladığımız mercimekli iç* konur ve şekildeki gibi kapanır,tepsiye katlama yeri alta gelecek şekilde dizilip üzerine yoğurt,yumurta ve sıvıyağ karışımı sürülüp kızgın fırında güzelce pişirilir.
İstenirse peynirli harç konur, kenarları pide gibi kıvrılır, bunun adı da Afyon’da ağzı açıktır.
İÇ HARCI:İki su bardağı yeşil mercimek , üzerini iki parmak geçecek kadar suyla haşlanır iyice pişince tuz ve kara biber eklenir.


2 yorum:

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Kayınvalidenin günü postunda haşhaşlı mercimekli bükmeyi görünce kayınvalde Afyonlu mu acaba diye düşünmüştüm:)Sonra verdiğin linke tıklayınca buraya geldim, öğrendim. Haşhaşlılarımız mükemmeldir valla. Hele mahalle fırınında pişmise, tadına doyulmaz:) Dur şimdi, bloğunu bir gezeyim. Selamlar, sevgiler Afyon'dan. Kayınvalideye özel selam:))

Unknown dedi ki...

merhaba muko senin blogunu begendim gerci bende afyonun dinar ilçesinde duruyorum.afyonun mercimekli bükmesini cok severim ve aynı zamanda kendim yapıyorum ellerimle. gerci arastırma yapayım ddedim internette senin yazdıgın tarife göre yaptım ama gayet güzel oldu. tesekkürler paylaştıgın için selamlar ve aynı zamanda kayınvalidene de selam yolluyorum. :)