14 Eylül 2011 Çarşamba

ÜÇGEN POĞAÇA ve LORLU AÇIK PİDE



Mayalı hamurdan yaptığım poğaçalarımı sunarımmm:))))Bu poğaçanın yapılışını şeklini sevgili Gülcan'dan aldım.Hamur malzemeleri birebir aynı değil ama yapılış şeklini aynen uyguladım çünkü tek tek poğaça yapmaktansa böylesi çok daha pratik.Teşekkürler Gülcan fikir harika bundan sonra vaktim  az ise poğaçaları böyle yapıcam.Orjinal tarif ve diğer güzel tarifleri için lütfen tık tık
MALZEMELER:
2 Yumurta
1,5 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1 paket instant maya
2  silme çorba kaşığı şeker
yarım çorba kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İÇ MALZEME:
yarım kilo kadar lor,
1 demet kadar doğranmış maydonoz
YAPILIŞI:
Hamuru yoğurup 1 saat kadar mayalandırın.Mayalanan hamuru un yardımıyla uzun pide gibi açıp ortasına boydan boya peynirli harcı yayın  ve her iki ucu harcın üzerine katlayın.Elinizle oluşan ruloyu yassılaştırıp bu yassı ruloyu muska muska kesip tepsiye yerleştirin.Tepsi mayası içinde 15-20 dakika bekleyin.
Tepsi mayasıda gelince üzerine yumurta sarısı,sıvıyağ ve yoğurt karşımından sürüp susam ,çörekotu serpebilirsiniz.Sonra 170 derece fırında pişirin
AÇIK PİDENİN YAPILIŞI:
Hamur yukarıdaki hamurun aynı zaten aynı anda yaptım ikisinide.
Pide şekli vermek için uzun elip şeklinde açın hamuru iç harcı(peynirli,kıymalı,sucuklu,ıspanaklı olabilir) koyup kenarlarını harcın üstüne katlayıp uçlarını kapatın açık kalan orta yerine domates ve biber koyun,kenarlarına yumurta sarısı sürüp tepside 15-20 dakika mayalandırıp 170 derece fırında pişirin.
Afiyet olsun.
Bu tariflerimi çay kahve bahane etkinliğini düzenleyen Gülcan'a gönderiyorum,kolay gelsin canım arkadaşım.

11 yorum:

Hülya dedi ki...

Dediğiniz gibi tek tek poğaça yapmaktansa böyle daha pratik deneyeceğim.elinize sağlık:)

NESLiNAME dedi ki...

Esim bayilir böyle seylere ama yapan yok :) tembelligimden zavalli kocama böyle seyler yapmiyorum... ama özendim bloglardan hep görüyorum cok güzel seyler yapiyorlar bende yapicam artik kocacima :)

sevda dedi ki...

yeterki peynirli olsun canım.bayılırım.ellerine sağlık.sevgiler.

lezzet sefasi dedi ki...

ne pratik ne guzel olmus
elelriniz e saglik
Sevgiler
Sefa

zeymuran dedi ki...

çok severım ellerıne sağlık canım...

PaSaSofraM dedi ki...

Biz zayifliyoruz etkinligi
Merhaba sayfamda cok arkadaslarin diyet yemekleri sormasiyla yola cikiyorum, tabiki ben kendimde kilo vermek istedigim icin benim icinde iyi olacagini düsünüyorum. Kisacasi ben diyet yemekleri icin bir etkinlik yapmak istiyorum diyet denince yagsiz tuzsuz yemek yemek ilk akla geliyor halbuki nekadar güzel yemekler yapabiliriz bununlari paylasmak istedigim icinde sizleride davet ediyorum 01.10.2011 baslayip 01.11.2011de bitiyor tüm arkadas ve doslarimi takipcilerimi davet ediyorum.

Simdiden kilo vermek isteyen tüm arkadaslarimiz adina yardim ve paylasimlariniz icin cok tsk.ler

Saygilarimla Pasa-kizi

Kendimce dedi ki...

Şu saatte hala kahvaltı etmemiş ben için tehlikeli resimler

muko dedi ki...

Güzel yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim kendimce:))) güldürdün beni
esenkalın

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım bir bardak çayla ne de güzel olur

Edakcks dedi ki...

Harika görünüyorlar ellerinize sağlık =)

pembe kekik dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar.Ellerinize sağlık:)