2 Ocak 2011 Pazar

GÜL REÇELİ


Kayın validem gelirken gül reçeli yapmak için yazdan mayalayıp buzdolabında sakladığı gül mayasını getirmiş dün bize gül reçeli yaptı çokta güzel oldu.Bu tazdığım tarifle gülü mayalayıp kışın istediğiniz zaman çıkarıp gül reçelinizi yapabilirsiniz bende bunları kayınvalidemden öğrendim.Yani yazdan reçelininizi yapıp saklamak zorunda değilsiniz böylece istediğiniz zaman isrediğiniz kadar reçel yapabilirsiniz.Eğer daha sonra yapmak için gül mayalayacaksanız 1-2 bardak şeker ve 1 limon ile gülleri ovup minik bir cam kavanozda buzdolabında saklayabilirsiniz.İsterseniz sarı yada kırmızı gıda boyası ekleyebilirsiniz ama ben doğal olmadığını düşündüğüm için kullanmadım.Hadi afiyetle kalın tarife geçelim;
MALZEMELER150 gram kokulu gül yaprağı
1,5 kg şeker
2 su bardağı su
1 adet limonun suyu

YAPILIŞI:
1. Gül yaprakları iyice yıkanıp, suyu süzülür.
2. Yaprakların dibindeki beyaz kısımlar ayıklanır.
3. Şekerin yarısı ile gül yaprakları iyice ovulur.
4. Üzerine limon suyu dökülüp karıştırıldıktan sonra ağzı kapatılıp buzdolabında iki gün bekletilir.Kayınvalidem buna gülü mayalama diyor.
5. Kalan şeker ve su ile şurup kaynatılır.
6. Kaynayan şurubun içine şekerli gül yaprakları eklenir.
7. Reçel kıvam alınca altı kapatılıp kavanozlara doldurulur.

4 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık.en sevdiğim reçeldir gül.pek de leziz görünüyor seninki ellerine sağlık canım.sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

Ellerine sağlık canım,ne güzel olmuş,imrendim valla:)bende istiyom:)))
yapmayı deniyeceğim ama bilmiyorum becerebilirmiyim:)

Banu dedi ki...

Merhaba:)) Ellerinize sağlık nefis bir gül reçeli olmuş afyet şeker olsun... Blogunuzu gezdim nefis tatlarla dolu emeğinize ellerinize sağlık sizi izlmeye aldım banda beklirim sevgilerimle....

PaSaSofraM dedi ki...

bayilirim gül receline ya cok güzel görünüyor ellerine saglik canim:)