7 Ekim 2010 Perşembe

KASE KÖFTE(HASANPAŞA KÖFTESİ)













MALZEMELER:
  1. köfte malzemeleri:
    • 300-400 gr kıyma
    • 1 baş kuru soğan
    • 1 yumurta
    • 2 dilim bayat ekmek içi
    • 2 çorba kaşığı süt(köftenizi daha yumuşak yapar)
    • tuz
    • karabiber
    • taze nane
  2. püre malzemeleri:
    • 5-6 patates
    • 2 yemek kaşığı tereyağı
    • yarım su bardağı süt
    • tuz
  3. salçalı su
    • 1 yemek kaşığı biber salçası
    • 1 su bardağı su
  4. üzeri için rendelemiş kaşar
Ben dün köfte yapmaya karar vermiştim ama son anada kuru köfte fikrimi değiştirip kase köfte yapmaya karar verdim hemde geç yemek yeme pahasına ''öfff anneee çok acıktım daha hazır değilmii  ''gibi sızlanmalara kulak tıkayıp yemeğimi tamamladım ama değdi o yüzlerindeki beğeni ve ''hımmm ''sesleri benide mest etti:))Temelde bu köfte tarifi hasanpaşa köftesi gibi ama kaseleri daha büyük kaşar rendesi var falan herneyse bu köfte tam manasıyla hasanpaşa köftesi  değil .yani çakma hasanpaşamı ozaman bu köfte:)) neyse hadi bakalım tarife geçelim .Tarifteki ölçülerle 7-8 adet kase köfte çıkıyor bir kişye 2 adet yetiyor ona göre hesap yapabilirsiniz ayrıca davetler için şık,sunumu kolay bir köfte .

hazırlanması:
1. püre için patatesleri haşlayın ,soyun.Patates ezeceğiyle ezin yada rendeleyin. tencerede tereyağını eritin. patatesleri ekleyin. sütü karıştıra karıştıra ekleyin. en son tuzunu koyup püre yapın.Ben enson bir blendırdan geçirip pütürsüz hale getirdim.
2. köfte malzemelerini karıştırın. harçtan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yağlanmış fırın kaselerine güzelce kabın şeklini alacak şekilde döşeyin. ve bir tepsiye dizip 180 derece fırında köfteler pişene kadar tutun (20 dakika kadar)
3. Kapları fırından çıkarıp  içindeki köfteleri fırın tepsisine alın içlerine hazırladığınız püreyle doldurun . 1 yemek kaşığı salçayı suda ezip köftelerin üzerine gezdirin. tekrar fırına koyup pembeleşene kadar pişirin. çırarmadan önce üzerlerine rende kaşar serpiştirip 2 dakika kadar tutun kaşarlar eriyince çıkarın.
Servis ederken tepsideki sosu üzerine gezdirin kalan püre ve pilavla birlikte servis edebilirsiniz

Hiç yorum yok: