1 Ekim 2010 Cuma

KAŞARLI PİŞİ(GÖDEK)







KAŞARLI GÖDEK(PİŞİ)
MALZEMELER:
1 su bardağı süt
1 su bardağı ılık su
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı instant maya
Aldığı kadar un(ölçüsüz yumuşak bir hamur elde edecek kadar)
1 tatlı kaşığı şeker
2 çay kaşığı tuz
Kızartmak için sıvıyağ
Kaşar peyniri
YAPILIŞI:
Ben hamuru ekmek makinasında hazırlıyorum.elde hazırlamak isteyenler instant maya biliyorsunuz suda kabartmayı gerektirmiyor kabartma tozu gibi una ekliyorsunuz ,yukarıdaki malzemeyle hamur yapın ve 1 saat kadar mayalandırın.mayalanan hamuru unlanmış tezgahta elinizle yada merdaneyle açın,açtığınız hamuru karelere bölün ve içlerine kaşar dilimi koyup ikiye katlayıp kenarlarını elinizle yapıştırın ve kızgın yağda kızartın .isterseniz klasik pişi gibi sade kaşarsız yapabilirsiniz yada beyaz peynir veya lor peyniri koyabilirsiniz.ama sıcak tüketecekseniz içinde erimiş sıcacık kaşarla nefis oluyor yanına domates dilimleyin bir bardak çay yada çocuklara meyve suyu eşliğinde ikram edebilirsiniz.
Bu tarif  bugün öğle üzeri evde ekmek ve yemek olmadığı için fırınada gitmeye üşenince zorunluluktan çıktı herhangi bir yerde okumuş yada görmüş değilim tamamen bana ait bir tarifJ
Öğlen oğlumu doyurmak için yaptım birde yanına fincan kek yaptım ohh  miss gibi oldu .Hadi kalkın deneyin beş çayına yetiştirinJ
Not:arkadaşlar biz göçmen kökenliyiz pişiye gödek denir bizim köyde.yani Çanakkale biga tarfında merak edenlere:))))

Hiç yorum yok: