6 Ekim 2010 Çarşamba

EVDE MAYONEZ YAPIMI


Ben mayonezimi evde yapıyorum arkadaşlar hiç olmazsa katkı maddesi yok hemen yapıp hemen tüketiyoruz malzemeler çok az ve basit.Ama şöyle bir durum geldi başıma ben bu mayonezi bu tarifle yıllardır gözü kapalı yapıyorum hepte tutuyor ama yazın eltimlere gittiğimizde onlarada yapayım hemde eltim bende öğreneyim dedi ama mümkün değil olmadı bir türlü koyulaşmadı sebebini tam olarak tespit edememiş olmama rağmen bir arkadaşım blendırdan dolayı olmamıştır dedi benim blendırım braun çubuk blendır eskidende arçelik marka robotum  vardı onun sürahi gibi olan blendırında yapıyordum ondada sorun olmuyordu sebebinden emin değilim acaba yağı msırözü yağıydı ondanmı olmadı hala emin değilim aslında biraz mahçupda oldum kesin emin olduğunuz birşeyin olmamasına insan bozuluyor biraz neyse ben genede size ölçüleri vereyim yapınca olup olmadığını lütfen bana yazın

MALZEMELER:
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı şeker
1 çorba kaşığı limon suyu ve sirke karşımı
1 su bardağı zeytinyağı veya ayçiçek yağı(aslında yağ miktarını mayonezin kıvamına göre ayarlayabilirsiniz)
YAPILIŞI:
Yumurta bütün olarak derin bir kaba kırılır üzerine tuz,şeker,sirke ve limon suyu eklenip hızlıca çırpılır ve üzerine yağ eklenerek çırpmaya devam edilir kıvamını kontrol edip sıvıyağ ekleyerek koyulunu istediğiniz yoğunlukta yapabilirsiniz yani yumurtayı yağa doyurmanız lazım lütfen deneyip bana deneyimlerinizi iletin merakla bekliyorum

Hiç yorum yok: