28 Aralık 2010 Salı

ŞEKER PANCARI HAŞLAMASI

Kayınvalidem Uşaktan gelirken komşusunun ona verdiği şeker pancarlarını bizede getirmiş ben şeker pancarını bilirim ama sadece doğranıp işlemden geçerek pekmez pişirilir zannerdim meğer şeker pancarı haşlanıp soyularak meyve gibi yeniyormuş.Bizde haşladık sıcakken kolay soyulduğunu netten öğrendiğim için sıcak sıcak soydum ve dilim dilim doğradım ama ben çok sevmedim çünkü öncelikle alışık olmadığım bir lezzet olduğu için bana toprak kokuyor gibi geldi çok yiyemedim ama eşim ve kayınvalidemler afiyetle yedi.Buzdolabında haşlanmış olarak biraz daha var ama başka ne yapılabilir bilmiyorum nette epeyce aradım ama şeker pancarıyla yapılmış başka bir tarif bulamadım bilen varsa önerilere açığım:)
Pişirirken içine biraz toz şeker ekledim çünkü kavun,karpuz gibi tatsız yani kelek çıkma durumu olabiliyormuş:) 

Hiç yorum yok: