3 Aralık 2010 Cuma

KURU İNCİRLİ, MUHALLEBİLİ TATLI

Eeee poğaça yapınca yanına bir de tatlı yapayım dedim.Benim huyumdur fırında herhangi birşey yapınca fırın ısınmışken ikinci birşeyde mutlaka yaparım.
Bayramda İzmir-Ödemiş'te yaşayan eltim mis gibi organik kuru incir getirmiş sağolsun izinden döndüğümden beri bu incirleri en güzel nasıl değerlendirsem diye nette gezip duruyorum epeycede tarif var ama bu gün güzel bir tarif gördüm ve hemen onu denedim.Pişirdim taşırdımmm buzdolabına kaldırdım :))) şuanda soğuyup kendine geliyor ama ben lezzetinden eminim  soğusun hemen lezzet testine geçeceğim. Bu tatlıyı blogerların çoğu biliyormuş ve yapmış ben biraz kaplumbağa gibi yavaş geliyorum:)Ama nihayet bende yaptım bu tatlıyı . Yarabbim ne kadar lezzetli nefis bir tat ortaya çıktı inanamadım aynı zamanda bir enerji ve kalori bombası:))Tek sorun muhallebisi biraz cıvık oldu o yüzden normal tarifteki un ve nişasta ölçüsünü ikiye katlayarak yazdım siz öyle yapın .misafirlerinize yada günlerinizde en önemlisi evdeki ahaliye gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz ve kesinlikle takdir toplayacaksınız hadi size kolay gelsin.


KEK İÇİN MALZEMELER:
  • 6 adet kuru incir, suda ıslatılmış, ufak doğranmış
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 1 paket (1tatlı kaşığı) kabartma tozu
ŞERBETİ İÇİN:
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • yarım su bardağı toz şeker
MUHALLEBİ İÇİN MALZEMELER:
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 4 yemek kaşığı  un
  • 1  lt süt
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • inmeye yakın 50gr tereyağı
  • piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti
HAZIRLANMASI:Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün ve 160C de pişirin (incirden dolayı düşük ısıda pişmesi gerekiyor).
Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi
yapın. Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi
 ekleyip mikserle çırpın.Kek piştikten sonra 3-4 dak.
havalandırın.Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden)
kekin üzerine dökün. 5 dakika sonra muhallebiyi üzerine
yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.

7 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

mukocuğum gerçekten nefis bir tatlı olmuş yarın denemyi düşünüyorum ellerine sağlık arkadaşım
yazı lar hala düzelmemiş acaba şablonunlamı alakalı emin ol ne yazdığımı okuyamıyorum bir sürü yazım hatası var ama

maria dedi ki...

MUKO
FOARTE BUN
FELICITARI

MARI

Unknown dedi ki...

gülom vallaa bende hata falan görünmüyor anlamıyorum nerde sıkıntı var......

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım hayırlı geceler.ellerine sağlık,yine döktürmüşsün.nefis olmuş..sevgiler...

Unknown dedi ki...

sağol mintim eksik olma sevgiler

Bayram Kombesi dedi ki...

canim ellerine saglik, kuru incirde citir citir harika olmustir icinde.

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canımm.. bende yaparım bunu portakal ağacının tarifiyle nefis olur bilirim:)
sevgiler..