28 Kasım 2011 Pazartesi

EKMEK MAKİNASINDA TOST EKMEĞİ

Uzun zamandır ekmek makinamı kullanmıyordum.Geçen gün çıkardım ve makinanın kitapçığındaki tost ekmeği tarifini denedim sonuç mükemmel .Makinanız yoksa bile bu ölçülerle yapılan hamuru fırındada pişirseniz aynı sonucu alacağınızı sanıyorum.
MALZEMELER:(750 gr ekmek)
270 ml su
1,5 tbsp sıvıyağ
1,5 tsp tuz
1,5 tbsp tozşeker
2 tbsp süttozu
500 gr un
1,5 tbsp instant maya
YAPILIŞI:
Önce sıvılar tekneye konur,sonra şeker, tuz, süttozu,un ve maya konup makina 750 gr ekmek seçilp1. menüde çalıştırılır.3 saat sonra miss gibi ekmeğiniz hazır.
Tarif moulinex ekemk makinamın yanında gelmişti oradan.Kitapçıkta denemeyi bekleyen çok tarif var ama zamanla dener size sunarım.
Afiyet olsun.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik cok güzel kabarmis ekmek makinasi banada amcamdan hediye geldi malesef hic kullanmadim .Cok güzel görünüyor afiyetler olsun hayirli aksamlar.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Mis gibi kokusu buraya geldi.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

elinize sağlık harika kokuyor dimi pişirirken. ben yaklaşık 4 senendir hiç ekmek almıyorum hep kendim yapıyorum. geçen makinam bozuldu telaşlı telaşlı hemn yenisini aldım. alışmak fena yani:)

Unknown dedi ki...

Gülcan,Pembe kekik,Nilay hepinize çok teşekkür ederim sevgilerimle