24 Kasım 2011 Perşembe

DEREOTLU,ZEYTİNLİ POĞAÇA

Uzun zamandır denemeyi istediğim bir tarifi bugün denedim ve sıcak sıcak size tarifi ve resimleriyle beraber size sunuyorum.Keşke şimdiye kadar deneseymişim dediğim tariflerden oldu sonuç çok başarılı mutlaka denemelisiniz,buyrun tarife geçelim ;
MALZEMELER:
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben yağ miktarını çok buldum siz yarım bardak koyun bence)
  • 1,5 çorba kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 1 yumurta (beyazı hamura sarısı üzerine sürmek için)
  • 1/2 demet dereotu
  • yeteri kadar doğranmış zeytin veya zeytin ezmesi
  • aldığı kadar un(3,5 cup kadar)

YAPILIŞI:
  • Yumurta sarısı hariç tüm malzemeyle hamuru yoğurun ve mayalanması için ılık bir yerde 1 saat kadar dinlendirin.
  • Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde açıp içine zeytinleri koyup kapatın.
  • 20 dakika kadarda tepsi mayası için üzerini örtüp bekletin.
  • Üzerine yumurta sarısını sürüp 160 derecede pişirin .
Ben iki çeşit yaptım yarısını zeytinli yarısını peynirli yaptım lezzet perfect:)) Afiyet olsunnnn............
Bu tarifimi çay kahve bahane etkinliği sahibi /http://yasamladans.blogspot.com/a gönderiyorum

4 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar..Ellerinize sağlık..Tarifi aldım yapacaklarım öyle çoğaldı ki..
Allah'a emanet ol.

Erguvan Vakti dedi ki...

Miss gibi dereotlu poğaça,çok güzel olmuşlar,ellerine sağlık ,sevgiler.

Unknown dedi ki...

emine hanım teşekkür ederim
erguvan vakti sanada çok teşekkür ederim sevgilerimle

Tontirik Tarifler dedi ki...

tarifinizi yayınladım arkdaşım çok teşekkürler sevgiler..

http://yasamladans.blogspot.com/2011/11/cay-kahve-bahane-etkinligi-devam-ediyor.html