13 Kasım 2011 Pazar

MISIR UNLU KEK



Farklı bir kek yedim geçen gün hoşuma gitti hemen tarifini aldım ve oğlum gelecek diye yaptım çok güzel oldu.buyrun tarife geçelim.
Ayrıca bu tarfimi http://yasamladans.blogspot.com/ un ev sahipliğini yaptığı ''caykahve-bahane-etkinligi''ne yolluyorum.
MALZEMELER:
4 yumurta
1 su bardağı tozşeker(ben 1,5 bardak koydum)
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı mısır unu,
1 su bardağı normal un
1,5 paket kabartma tozu
1 pk. vanilya
isteğe bağlı,ceviz,damla çikolata,kuru üzüm eklenebilir( evde kuş üzümü vardı ben biraz kuşüzümü ekledim)
YAPILIŞI:
Yumurta ve şeker köpürünceye kadar çırpılır,üzerine süt,sıvıyağ ,mısırunu,un,kabartma rozu ve vanilya sırasıyla eklenerek çırpılır.Bu kekin hamuru diğer keklerime göre daha akışkan oldu acaba olamdımı diye tereddüt etmeme rağmen 170 derece fırında 45 dakika pişridim çok güzel kabardı.Sizde uygularsanız sıvı oldu diye endişelenmeyin diye yazdım bunu.Mısır ununun şişmeye müsait bir dokusu olduğı için tam kıvamında pişiyor.Kek kalıbına dökünce üzerine kuşüzümü serpiştirdim.
Farklı bir kek tarifi arıyorsanız buyrun deneyin,afiyet olsun

1 yorum:

Hülya dedi ki...

Mısır unlu kek hiç yapmadım. not alıyorum. bir ara deneceyecegim. güzel görünüyor. afiyet olsun :)