24 Kasım 2011 Perşembe

PORTAKALLI ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ


Bendeniz 40 yaşında biri olarak maalesef  kereviz yemeyen biriyim yemek bir yana pişirmeye bile tahammülüm yoktu,yoktu diyorum taki bu portakallı kereviz tarifini deneyene kadar iyiki denemişim bugün afiyetle kereviz yedim ilk defa :)))))Kereviz yemeyen herkese şiddetle tavsiye ederim.Deneme amaçlı yaptığım için orta boy bir kerevizden yaptım bana ve oğluma yettide arttı bile ama eşim herşeye rağmen tadına bakmayı bile reddetti:(((Olsun napalım en azından oğlum yedi benimle beraber.Bundan sonra kısmetse her hafta alıp yapıcam.Şimdide tarifin vereyim gerçi bu tarif heryerde var ama olsun bide ben yazayım:))
MALZEMELER:
1 orta boy kereviz
2 portakalın suyu(1 su bardağı olsun)
zeytinyağı
2 baş kuru soğan
tuz
1 adet kesme şeker
2 adet havuç
1 tane limonun suyu (soyup doğradığınız kerevizleri limonlu suda bekletmek için lazım)
YAPILIŞI:
Kerevizi derince soyup halka halka doğrayıp limonlu suda beklemeye alın.Soğanı ve havuçları doğrayın.
Tencereye zeytinyağı doğranmış soğan ve halka halka doğranmış havuçları koyun.Şekeri atın karamelize yaptığı için soğan lezzetli oluyor.
Halka halka doğradığınız kerevizleri de ekleyin 5 dakika kadar kavurun.Portakal suyunu ekleyin tuzunu atın.Portakal suyu kerevizlerin bir parmak altında olsun.15 dakika pişirin.Yemek soğuduğu zaman servis yapın.
Bu kadar basit ama çok lezzetli mutlaka deneyin.Afiyet olsun.....

3 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım aynı şekilde bende yapıyorum bizdede pek yenen bişey değil ama çocuklar en azından aşina olsunlar:)
sevgilerimle

gelibolu17 dedi ki...

Sus,sus bende hiç sevmiyorum şu kereviz nimetini,yemiyorumda :(
Ama her hafta yapma be bıktırırsın :)

Ellerine sağlık canımcım,yiyenlere afiyet olsun,bu arada yaşınıda herkesler öğrendi :)

öpüyorum seni,hayırlı cumalar selamlar...

Unknown dedi ki...

evet tam karaciğer dostu sebze mutlaka yemek lazım Seval'ciğim sevgilerimle
Gülcanım hoşgeldin amaannnn olsun öğrensinlerin napalım yaş 40 :)ama her hafta yapmasammı acaba:)))))sevgilerimle