7 Eylül 2011 Çarşamba

ŞEFTALİLİ CRUMBLE



Tarifi son zamanlarda bir çok blogda gördüm dolapta bekleyen şeftalileri görüncede deneyeyim dedim. seftalinin son zamanlari biliyorum ama hala pazarda görebiliyorum, belki benin gibi dolabinizda bu tarifi bekleyen seftalileriniz vardir:)Ama bir dipnot yazmalıyım benim şeftalilerim biraz fazla ekşiymiş o yüzden tarifteki şeker bize az geldi bir daha yaparsam şeker oranını arttırıcam.
Tarif buradan tarifi aynen yaziyorum:
Malzemeler:
  • 5adet seftali
  • 1+1/4 su bardagi seker
  • 1+3/4 su bardagi un
  • 120gr. tereyagi

Yapilisi:
Kabuklarini soyup kup seklinde dogradigimiz seftalileri toz sekerin yarisi ile birlikte kisik ateste pisirelim. Hafif yumusadiklarinda atesten alip bir firin kabina bosaltalim
Tereyag, geri kalan seker ve unu elimizle karistirip, ekmek ufagi gorunumunde bir hamur elde edelim. Hamuru seftalilerin uzerine yayip 180 derece onceden isittigimiz firinda uzeri kizarincaya kadar pisirelim.
Crumble pistikten sonra hafif ilikken dondurmayla ya da cirpilmis kremayla servis edilebilir.
Bu kolay ve lezzetli tatli seftali yerine elma ya da visne ile de yapilabilir. Elmali yapacaksaniz tarcin ve karanfil ekleyebilirsiniz. Buyuk bir kapta pisirebileceginiz gibi porsiyonluk kaplarda da pisirebilirsiniz.
Efendim afiyet olsun.tarif http://cilekli.blogspot.com/ 'dan

1 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

mukocuğum ellerine sağlık pratik ve güzel bir tatlı olmuş deneyeceğim sevgiler