5 Haziran 2011 Pazar

TAZE NANE KONSANTRESİ VE ŞERBETİ





Arkadaşlar bir çok blogta ve sitede rastladığım bir tarif oldu bu şerbet ve köyden bolca nane getirdikten sonra yapmaya karar verdim.İyikide yapmışım çok özel ,farklı bir lezzet oldu yapmalı ve buzdolabının bir kenarında bulundurmalısınız.yazın sıcaklarında çok işe yarayacaktır..Servis ederken 1 şişe sodaya 3-4 çorba kaşığı nane konsantresi ilave ederek limon ilavesiyle sundum ev halkı çok beğendi.
Bir günde arkadaşlarıma sunayım bakalım ne tepkiler alacak.
Bu arada resimleri bir türlü döndüremedim nedense idare edin artık:)))
Malzemeler:
  • 1 demet nane,
  • 1 su bardağı şeker,
  • 1 lt su,
  • Yarım limon,
  • İsteğe bağlı yeşil gıda boyası.
Hazırlanışı:
  • Naneleri ince ince doğrayın ve havanda bir kaşık toz şekerle ezin.
  • Bir tencereye alıp üzerine şekerini dökün
  • Kapağını kapatarak yarım saat kadar bekletin
  • Suyunu ekleyip tencereyi ocağa alın,
  • Limonun suyunu tencereye sıkıp kabuğuyla birlikte tencerenin içine atın,
  • Orta ateşte karıştırarak pişirin,
  • Kaynamaya başlayınca altını kısıp 5-6 dakika daha kaynatın,
  • Ateşten alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin,
  • Bir tülbentle süzün,
  • Gıda boyası ekleyecekseniz bir kürdanın ucuyla boyayı ekleyip karıştırın ve  şişeye yada kavanoza koyup dolaba kaldırın.
  • Afiyet olsun…
  •  bu tarifin aslında http://yeturlalezzetkareleri.blogspot.com/ ait olduğunu öğrendim arkadaşımın aklına ve ellerine sağlık beni uyardığı içinde papatyaya çokkk teşekkür ederim.Gerçi ben aynen uygulamadım ama işin özü ona ait emeğe saygı

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Mukocuğum bu tarif Yeturlalezzetkareleri arkadaşımıza ait belirtmek istedim bende soda ve limonla sunuyorum herkes çok beğeniyor bloğumda yayınladığım zaman da yazmıştım zaten eline sağlık seninde
Resimler neden yan duruyor diye düşünürken döndüremediğini okudum olsun kafamı yan çevirip bakabildim:))))))
sevgiler

GÜLTER ÖZGÜR dedi ki...

Resimleri bloga eklemeden önce içinde bulundukları resim dosyasını açın ve döndürmek istediğiniz resimlerin üzerinde farenin sağ tuşuna tıklayıp açılan seçeneklerin içinden resmin yönüne göre(saat yönünde) ya da (saatin tersi yönünde) yazan seçeneklerden birine tıklayınız.O zaman istediğiniz yöne döndürebilirsiniz.