7 Haziran 2011 Salı

PIRASALI POĞAÇA


Dün küçük oğlum Barış sınıfça pikniğe gideceklerini söyleyince gece poğaça pişirdim ama oğlum geç haber verdiği için harç için ne yapsam derken balkonda saksıdaki pırasalarım geldi aklıma hemen neti gezip pırasalı poğaça varmı diye göz attım ve buldum hemen uyguladımmm veee sonuç enfesss mutlaka deneyin derim hadi buyrun tarife bakalım 
PIRASALI POĞAÇA
1 paket instant maya
1 su bardagi yogurt
1 kahve fincanı ılık su
1 adet kesme şeker
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un
İçi için:
2 adet pırasa
3 çorba kaşığı sıvıyağ
1 dilim beyaz peynir
1 çay kaşığı tuz,
arzu etiniz baharat(kimyon,karabiber,pulbiber)
Üzeri için:
1 adet yumurta
1 kasik yogurt
Ilık su, maya ve şeker karıştırılır. Yag, yumurta ve tuz eklenir.bide yogurdu ekleyip sonra yumuşak kıvam alana kadar un eklenerek yoğrulur. Hamur 1 saat dinlenmeye bırakılır.( Ben bu işlemi ekmek makinesinde yaptım hamur kabarınca alıp şekillendirdim.)
Bu arada pırasa ince kıyılır, sıvıyagda solana kadar çevrilir, tuz ve arzu etiniz baharatlar eklenir. Soğuyunca ezilmiş beyaz peynir katılır. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alınır. Parmak uçlarıyla çay tabağı kadar açılır. Pırasalı iç konur, kapatılır. Pogacalar yağlanmıs tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sürülür pişirilir.




Kaynak: www.forumyokyok.com

Hiç yorum yok: