5 Kasım 2010 Cuma

KAĞITTA LEVREK


Merhaba arkadaşlar kısa bir aradan sonra tekrar sizinleyim.Bu hafta eşim çok güzel levrekler getirdi bende bu levrekleri nasıl pişirsemde hakkını versem diye nette şöyle bir dolaştım ve kağıtta levrek tarifni gördüm birkaç tarifi harmanlayıp kendimce bir tarif uyguladım inanılmaz lezzetli oldu mutlaka denemenizi tavsiye ederim.Şimdi tarife geçelim .......
MALZEMELER:
4 adet levrek
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
2 çay kaşığı tuz
1 adet limon
1 çay kaşığı karabiber
yeteri kadar yağlı kağıt
YAPILIŞI:
Balıkları güzelce yıkayıp temizliyoruz pullarını temizlemeyi unutmayın .Temizlenmiş balıkları tuzlayıp mümkünse 1 saat kadar dinlendirin.fırını 180 dereceye kadar ısıtın ,balıkların üzerine zeytinyağını,karabiberi ve kırmızı tozbiberi ekleyerek güzelceyedirin ve yağlı kağıdı serip balıkları içine güzelce dizin ve kağıdı güzelce kapatıp kenarlarını kıvırıp paketleyin ve ısınmış fırında 45 dakika pişirin .Fırından çıkardığınız balıkları güzel bir salata eşliğinde servis edebilirsiniz .Ben limonsuz pişirip limonu servis ederken yanına koydum eğer arzu ederseniz limonu halka halka keserek pişirirken ilave edebilirsiniz.
Arkadaşlar balığın tadı okadar nefis olduki size anlatamam. Balıkmı çok lezzetliydi pişirme tekniğindenmi bu kadar leziz oldu bilmiyorum ama böyle sakız gibi lezzetli bir balıktı.Bu pişirme tekniğini çok sevdim büyük balıklarda sıkça deneyeceğim.Balığı yaptığım gün evde doğalgaz ustaları vardı tamda keyfine vara vara yiyemedik o yüzden tabaklardaki sunum oldukça zayıf o yüzden resimler çok albenili değil ama lezzet harika siz resimlerdeki duruma aldanmayın:))))  Afiyet olsun

4 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık sevgili arkadaşım.inanılmaz derecede güzel ve lezzetli görünüyor.mintiden kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşım yorum yazan ellerin dert görmesin

maria dedi ki...

foarte bun
felicitari
cu mult drag
Mari

Unknown dedi ki...

Ben bayıldım. Balık seven biri değilim ama artık en az haftada bir balık pişirme kararı aldım. Gönlümüzce ne et yiyebiliyoruz ne de tavuk. O yuzden en iyisi balık. Ellerine sağlık...