24 Kasım 2010 Çarşamba

EVDE KIRMA ZEYTİN YAPILIŞI



Arkadaşlar zeytininizide evde yapabileceğinizi biliyormuydunuz?,ben biliyordum ama yapmamıştım ama bu yıl yaptım.Bugün ilkez çıkardık yedik olmuş ve çok lezzetli olmuş.Nasıl yapıldığına gelince;pazardan ham yeşil zeytini alıyorsunuz, tek tek çekiçle veya taşla kırıyorsunuz yıkayıp bir bidona doldurup üzerine çeşmeden su dolduruyorsunuz.Bundan sonra yapacağınız tek şey hergün zeytinlerin suyunu değiştirmek.Ortalama 10-15 gün gibi kısa bir zamanda zeytinlerimiz oluyor.Zaman dolunca tadına bakın artık yenebilir kıvamda ise yani acısı gitmişse birkaç gün yetecek kadar zeytini sudan alın üzerine tuz,limon,zeytinyağı,kekik ve pul biber ekleyerek tatlandırıp afiyetle yiyin.
Belkide size en zor gelecek olan kısmı zeytinleri kırma işlemi için benden size bir tüyo zeytinlerinizi temiz bir poşete koyup tek sıra olacak şekilde eski bir havlunun üzerine yayın ve temiz bir mermer,taş veya çekiçle zeytinleri çekirdeğine zarar vermeden kırın.

2 yorum:

elifin terazisi dedi ki...

Elinize sağlık, çok istiyorum yapmayı ama Ankara'da ham zeytin satılmıyor.

muko dedi ki...

bak buna üzüldüm ama bazı blog yorumlarında carrefourlarda satılıyor diye okumuştum ama bir bak istersen zaten yeşil zeytinler bitip siyahlaşmaya başladı artık bu taraflara gelen gidenin olursa sipariş verebilirsin belki