30 Kasım 2010 Salı

SOĞANLI POĞAÇA


Bugün evdeydim ve uzun zamandır poğaça yapmadığım için çocuklar mızmızlanıyordu bende evde olmanın verdiği keyifle daldım mutfağa.Eski bakıcıma ait bir mayalı hamur tarifini yeniden yaptım iç harcını ise soğandan hazırladım.Soğanlı harcın ilhamınıda işyerindeki bir arkadaşımın annesi dün bize soğanlu çörek yapıp getirmişti öylede nefis yapmışki( teyzeciğim ellerine sağlık)nöbette arkadaşımla afiyetle yedik ama beni kesmemiş olacakki evdede soğanlı harca devam dedim ve poğaçaların içini soğanlı harçla doldurdum.
Aslında resimlere bakınca bunlarında neresi poğaça demeyin çünkü şeklini biraz farklı yaptım ama siz klasik poğaça şeklinde yapabilirsiniz.ben daha pratik olduğu için kol böreği gibi uzun uzun tepsi boyunca yaptım yerken küçük küçük kesip servis ettim.Hadi bakalım sizde deneyin sizin mutfağınızda mis gibi koksun......... 
MALZEMELER:
  • 2 bardak ılık süt
  • 1 bardak ılık su
  •  1 bardak sıvıyağ
  •  4 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket instant maya
  • 8 su bardağı un

SOĞANLI HARÇ:
  • 7-8 baş piyazlık doğranmış kurusoğan
  • sıvıyağ
  • karabiber,tuz,kimyon,yenibahar,pulbiber
  • 1 çorba kaşığı salça
  • yarım demet maydanoz
  • Harcın yapılışı:
  • Sıvıyağ konmuş tavaya piyazlık doğranmış soğanları ekleyip soğanların rengi şeffaflaşana kadar kavurun .
  • Kavrulan soğanlara salçayı,tuzu ve baharatlarınızı damak tadınıza göre ekleyip ocaktan alın.
  • Doğranmış maydanozuda ilave edince harcımız hazır.


YAPILIŞI:
  •  Elinize yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur yapıp, 10 dk. mayalandırın. (ben gene ekmek makinasında hazırladım hamuru)
  • Siz bu arada soğanlı harcı hazırlayıp masanızı yada tezgahınızı sıvıyağ ile yağlayın
  • Hamuru yumruk büyüklüğünde parçalara bölün. Hamurumuzdan bir parça alıp oval pide şeklinde elinizle  açın.
  • Hamurların içine şerit şeklinde soğanlı harcı yerleştirip uzun rulo şeklinde sarın. Bu işlemeleri diğer  hamur parçaları için de uygulayın.
  • Pişmeden önce kabarmaları için 45dk. daha bekletin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 160C'deki fırına sürün. Üzeri kızarana kadar pişirin.

4 yorum:

maria dedi ki...

foarte bun
mari

Unknown dedi ki...

teşekkürler mariii

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canımcığım. Soğanlı iç çok yakışmıştır eminim. Şekil olarakta değişiklik olmuş iyi olmuş.

Unknown dedi ki...

sağol nazlıcığım evet soğan çok yakıştı şiddetle tavsiye ederim.