1 Temmuz 2011 Cuma

ZEYTİNYAĞLI TAZE PATATES VE TAZE FASULYE YEMEĞİ


Geçen hafta köye gittiğimde annemle patates çıkardık.Ben patates çıkarmayı çok severim.Annemde bunu bildiğinden patatesleri çıkarmamış kendi patateslerimi kendim çıkardım.Bilmem aranızda topraktan patates çıkaran varmı çokkk keyifli bişey,toprağı yavaş yavaş eşeledikçe sarı sarı altın gibi çıkıyorlar ayyyy bi tane daha diye çığlıklar atarak patates çıkarmamı görmeniz lazım daha iyisi sizinde bu işi tatmanız lazım bence:)))
Annemde beni keyifle izledi aradada karışmadan edemedi çünkü ben daha vardır diye habire eşelenip duruyorum'' tamam yeter yoktur artık öbür ocağa geçelim'' diyordu.Ben ise pul kadar olanları bile toplamaya uğraşıyordum.
Neyse inşallah tatmayanlar bu keyfi birgün tadarlar.Bu taze patatesin lezzeti bi başkadır arkadaşlar.Kabuklarını yıkarken biraz sertçe ovarsanız elinizle soyabilirsiniz.Bahçede taze fasulyeler yeni yeni fasulye dökmeye başladığında bir yemeklik fasulye çıkmaz annem hemen bahçeye koşar 2 patates ocağını eşeleyip patatesleri çıkarır, fasulye ve taze patatesten ilk yemeği yapar ama o ne lezzetli yemek olur hımmmm anlatamam çocukluğumdaki unutulmaz lezzetlerden biridir.
İşte bende bu lezzeti hatırlamak için köyden getirdiğim taze patatesler ve pazardan aldığım taze fasulyeden bu yemeği yaptım fasulyelerde köyden olsaydı iyiydi ama fasulyeler henüz çiçekteydi biz gittiğimizde neyseee uzatmayayım ne çok nostalji yaptım dimi:))))
MALZEMELER:
Yarım kilo taze fasulye
yarım kilo taze bebek patates
1 baş büyük kurusoğan
1 kaşık salça
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz
1 tatlı kaşığı şeker
YAPILIŞI:
-Patatesleri iyice yıkayıp elinizle yada bıçakla kabuğunu kazıyın,küçükleri bütün bırakın büyükleri doğrayın,tazefasulyeleri ayıklayıp doğrayın.
-Küp küp doğranmış soğanı zeytinyağında hafifçe öldürün üzerine salçayı ,doğranmış taze fasulyeyi ve patatesleri ekleyip, tuzunu,şekerini ilave edin,1 çay bardağı kadar su ekleyip düdüklüde 20 dadika kadar pişirin.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: