9 Mart 2011 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Malum 1 haftadır eşim seminerde işte tamda bu sebepten tüm kış yiyemediğim zeytinyağlı pırasayı 2 gün önce pişiridim ve afiyetle yedik.Köyden annemin getirdiği pırasaları güzelce temizleyip ,yıkadım ,doğradım ve 1 baş kuru soğan,salça ve zeytinyağı ile beraber kavurdum tuz ve biraz şeker ilavesi ile nefis bir pırasa oldu.
Klasik pırasada havuç olur ama benim çocuklarım yemek içinde pişmiş havuçtan hoşlanmıyor zaten babamız yüzünden az yedikleri pırasayı havuç yüzünden veto etmelerini istemedim:)))
Malzemeler ;
5 orta boy Pırasa
1 çay bardağından az zeytin yağı
1 adet Kuru Soğan
½ adet Limon(isteğe bağlı ben koymadım)
1 kaşık biber yada domates salçası

1 tatlı kaşığı Toz Şeker
1 su bardağı kadar sıcak su
Tuz

Hazırlanışı
Pırasalar temizlenir. 2 parmak eninde doğranır. Su içersine atılır.
yemeklik küp küp doğranmış soğan, yağ içinde hafifçe pembeleşinceye kadar kavrulur. 1 kaşık salça eklenir Pırasalar bu malzemenin üzerine eklenir. 10-15  dakika kapatılarak kavrulur. Kapağı açılır, bir bardak su,  1 tatlı kaşığı şeker, tuz katılır. Yarım limon sıkılır ve karıştırılır. Orta ateşte pişirilir.

afiyet olsun

Hiç yorum yok: