23 Aralık 2012 Pazar

KATMER POĞAÇA

Evet söz verdiğim gibi tarifleri birer birer yayınlamaya başlıyorum.İlk tarifim katmer poğaça sanırım tüm yemek bloglarında olan bir tarif ama ben hiç yapmamıştım nedense bana çok oyalayıcı gelmişti.Ama yapınca normal poğaçadan daha çok zaman almadığını gördüm tadına bakıncada daha önce yapmadığıma pişman oldum gerçekten.Fark ettiğiniz gibi artık neredeyse tüm unlu tariflerde eğer çok özel bir durum yok ise tam buğdayunu kullanıyorum,çünkü daha sağlıklı emin olun hiçbir lezzet kaybı yok.
Malzemeler

1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1 paket instant maya (veya20 gr yaşmaya )
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 2,5 su bardağı tam buğday  unu,1 su bardağı beyaz un kullandım)

Arasına; 75 gr tereyağ yakmadan sadece eritilmiş (veya margarin)

100 gr beyaz peynir veya lor ve maydanoz

Yapılışı
Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapılması gerekiyor.
Hamurun yoğrulma faslını ekmek makinesine yaptırdım ve mayalandırmadan makinadan aldım.Hiç beklemeden 10 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine erimiş tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. ilk 5 li grubu buzdolabına yağın donması için koydum ikin
ci 5 li grubuda ilk seferdeki gibi aralarına yağ sürerek üstüste koydum,onlarıda buzdolabına koydum,onları koyarken ilk koyduklarımı buzdolabından alıp hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 40-50 cm çapına gelinceye kadar büyüttüm. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynirli harcı  koyarak sardım. 30-40 dakika tepside mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüm ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirdim

Hiç yorum yok: