17 Nisan 2011 Pazar

ETLİ TÜRLÜ



Çok lezzetli bir türlü yaptım arkadaşlar paylaşmak istedim sizlerle.Hemen yapılışına geçmek istiyorum.
MALZEMELER.
300 gr kuşbaşı dana eti
Sıvıyağ (isteğe bağlı yeteri kadar)
1 baş kurusoğan
2 adet patlıcan
2 adet büyükçe patates
2 akşık salça
karabiber,tuz,pulbiber


                                     
YAPILIŞI:
Kuşbaşı eti sıvıyağ,tuz ve karabiber ilavesiyle düdüklü tencerede 25-30 dakika pişirilir.
Patatesler soyulup kuşbaşı doğranır,
Patlıcanlar alaca soyulup kuşbaşı doğranır, suda bekleterek acısı çıkartılır,
Acısı çıkartılan patlıcanlar sıvıyağda hafifçe kızartılıp kağıt havlu üzerinde fazla yağı alınır.
Soğan küp küp doğranır ve pişmiş olan etlerin üzerine eklenerek kavrulur,üzerine salça,patatesler eklenir.
Patateslerde hafifçe kavrulunca yemeğin suyunu ekleyin tuz, karabiber, pulbiber ekleyerek tatlandırın ve Patlıcanlarıda ekleyip düdüklüyü tekrar kapatın ve 8-10 dakika pişirin.
Yemeğiniz hazır afiyet olsun
NOTLAR:
Ben patlıcanları derindondurucuya koymuştum hazırdı bu yemeğimin yapılışını oldukça kısalttı.
Ayrıca içine kurutulmuş acı biber attım harika bir acılık kattı.

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

türlü çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.