19 Ekim 2010 Salı

BEZE(İÇİBOŞ)



Merhaba arkadaşlar kısa bir tembellik döneminden sonra çocukluğumdan bir lezzetle size döndüm.Benim çocukluğumda babam ilçeye pazara gidince bazen bize içiboş(beze)alır gelirdi.Ama ne özel bir tattı bizim için şimdi size anlatamam .Ben yerken yavaş yavaş yerdim abim çabucak yerdi sonra benim içiboşlarıma sulanırdı bende bucak bucak kaçardım:)))Allahım ne günlerdi bir simit,bir beze bizi nekadar mutlu ederdi yoktu çünkü paran olsada bulamazdın zaten( ki paramızda yoktu).Ama çokta mutluyduk salça sürülmüş bir dilim ekmeği sokağa çıkıp yemek ne güzeldi............
       Neyse bu kadarcık nostalji yeter değilmi ben geçen gün bloglarda gezinirken mantar bezeler gördüm çok hoşuma gitti ve heen yapmaya giriştim ama kar haline gelen yumurtalara şekeri ekledikçe söndü ama pes etmedim bende o haliyle pişirdim tabiki katılaşmadığı için mantarların saplarınınşeklini veremedim bende normal kurabiye şeklinde tepsiye sıkıp pişirdim çıkarıncada aralarına nutella sürüp birbirine yapıştırdım ve çok lezzetli bezelerim oldu mutlaka deneyin nefis bir tat hadi bakalım tarifi nasılmış

MALZEMELER:
3 yumurta akı
150 gr pudra şekeri(yumurta başına 50 gr şeker olarak hesap yapabilirsiniz)
Arasına sürmek için nutella
Üzerine elemek için kakao
YAPILIŞI:
Yumurta aklarını mikserle bir çimdik tuz ekleyerek kar haline gelene kadar çırpın kar haline gelip katılaşan yumurtalara pudra şekerini yavaş yavaş ilave  ederek çırpmaya devam edin.sıkma torbasına doldurduğunuz karışımı yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak  sıkın ve 110 derecede önceden ısıtılmış fırında 1 saat pişirin ve mümkünse pişme süresinin sonuda fırından çıkarmadan soğuyana kadar fırında bırakın.
fırında çıkardığınız soğumuş bezelerin üzerine kakao eleyin ve düz yüzlerine nutella sürüp birbirine yapıştırın.
AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok: