1 Mayıs 2011 Pazar

VİŞNELİ MUHALLEBİ


Aslında bu tatlı tamamen doğaçlama çıktı adınıda çok düşündüm öyle havalı bişey bulamadım ama tadı ve görüntüsü havalı oldu:))))2  gün öncesinde yaptığım vişne soslu prenses tatlısında kullandığım vişne sosu çok miktarda artmıştı dolapta bekliyordu onu ne yapıpta değerlendirsem derken krem şanti ekleyip çırpmayı düşündüm olurmu olmazmı derken işi büyüttüm önce vanilyalı muhallebi yaptım soğuttum içine krem şanti koyup çırptım kuplara doldurdum üstünede vişneli sosu döktüm donmş meyvelerlede süsledim harika oldu valla elime sağlık:)))
İşte malzemeler ve tarif;
MALZEMELER
1 kilo süt
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı nişasta
yeteri kadar şeker
1 paket vanilya
1 paket krem şanti (muhallebi pişip soğuduktan sonra toz olarak eklenip çırpılacak)
VİŞNE SOSUN MALZEMELERİ:
1 litre su
1 kase vişne
6 kaşık nişasta
yeteri kadar şeker

YAPILIŞI:
Verilen malzemelerle muhallebiyi pişirip soğumaya bırakın.Soğuyunca içine 1 paket krem şantiyi döküp iyice çırpın kuplara yarısına kadar doldurun
Verilen malzemelerle vişneli sosu pişirip soğumaya bırakın .Soğuyunca içine 1 paket krem şantiyi döküp iyice çırpın kupların kalan yarısını doldurun.Meyvelerle süsleyip servis yapın.
Yazın biraz dondurulursa dondurma gibi olabilir hemde serinletir ayrıca vişneninde serinletici etkisini unutmayalım.
Afiyet olsun.....

2 yorum:

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik yazin nefis bir muhallebi .Afiyetler olsun hayirli aksamlar öptüm.

muko dedi ki...

ooo cidden harika olmuş eline sağlık adaşım:)
çileklisi nasıl olur acaba?
sevgiler